djibnet.com: Ayaan Hirsi Ali - djibnet.com

Aller au contenu

• (6 Pages)
  • +
  • « Première
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Vous ne pouvez pas commencer un sujet
  • Vous ne pouvez pas répondre à ce sujet

Ayaan Hirsi Ali a freedom fighther or dysfunctional somali woman? Noter : -----

#61 L'utilisateur est hors-ligne   Desaxee Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
11-mai 03

Posté 22 décembre 2005 - 12:00

je devine que t'as pas visite les websites :) .
0

#62 L'utilisateur est hors-ligne   snake Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
12-novembre 05

Posté 22 décembre 2005 - 07:35

Voir le messageDOMI2, le Wednesday 21 December 2005, 2:50, dit :

Voir le messagesnake, le Sunday 18 December 2005, 2:48, dit :

[color=#FF0000]donc pour elle, la societee occidental est l'ideal, dans une societee ou le pere abuse sexuelement sa fille en presence de la mere, ou le pretre abuse les orphelins, ou les enfants renferment leurs parents dans une centre pour avoir leurs petits economies !.............. B) :(

bye bye

je reprends tes termes:pour toi l'inceste,la pédophilie et voler les économies des parents seraient la norme en occident

je te le redis tous celà est puni par la loi

Par contre il existe des pays qui autorisent le mariage des filles dès 9 ans,te souviens tu desquels et peux tu me dire pourquoi ils le font et es tu pour?

un pere ki a abuser 20 ans ses filles, une mere ki brule sa maison et sa mere pour avoir les assurances, l'echangisme, des femmes ki ont un "mari" au bureau et un mari a la maison, un juge qui masturbe en plein seance et des enfants ki crachent sur leurs parents , tout ca on trouve la ou la temperature est froide !!

Et kel punition tu me parles?..............un homme a detruit la vie d'une fille et le juge le condamne 6 mois de prison..........c'est ca ta justice?.............chez vous, l'hypocrite est roi ! :lol: :lol:
« C'est un peu de savoir qui fait de vous un athée et une exploration plus approfondie de la Science qui fait de vous un Croyant. »

The best gift you can give to your children, is choosing the right mother for them.
0

#63 L'utilisateur est hors-ligne   charisme Icône

• Membre
  • Pip
Groupe :
Membres
Inscrit :
16-mars 04

Posté 22 décembre 2005 - 06:35

-

Ce message a été modifié par charisme - 22 décembre 2005 - 07:02 .

0

#64 L'utilisateur est hors-ligne   charisme Icône

• Membre
  • Pip
Groupe :
Membres
Inscrit :
16-mars 04

Posté 22 décembre 2005 - 07:01

[quote name='charisme' date='Thursday 22 December 2005, 15:35' post='50542']

Citation

La Sunnah ne se resume pas qu'a l'excision.
JE n'ai jamais dit que la Sunnah se resumait a l'excision.

Ben alors ! cesses de radoter la-dessus. Chaque fois que la religion fais surface ds ce forum tu nous brandis les memes vieux theme sur l'excision . Tu connais rien d'autres a part l'excision. Il faut toujours que tu trouves quelque chose de negatif a associer a la religion. Entetement et impertinenc voici deux qualificatifs qui te vont a merveille

[quote] Aie, Aie, je t'ai connu plus futee que ca !! Qui t'a vole tes neurones? le stress de la vie en famille?

Eh ben patates !! :blink:
Qui aurait su que ma vie personnelle l'interesserait un jour. C'est pas grave Desaxee ! je sais que tu te languis d'une vie en famille. Sois pas si desesperee, quelqu'un voudra de toi eventuellement.

D'autres part, ca m'etonnerait que tu pratiques la religion car t'es d'une arrogance et tu n'as demontre que du mepris a l'egard de la Sounna depuis le premier jour ou je t'ai croise sur ce forum . Mais je dois avouer que ces derniers temps tu fais tu progres car tu commences , enfin , a comprendre que la Sounna n'est plus une fable de veils hommes barbus et t'a meme appris, grace a ma baguette magique , a faire la difference entre les hadits dits <faibles> et les hadits <apocryphes> =D> .... Enfin, tu apprends meme si par orgueil tu veux pas l'admettre .
Sinon, l'humilite te fait toujours defaut.

[quote]Si tu re relis la, tu confonds Ulemas et Islam, un classique chez le musulman zele qui pense que n'importe quel Imam du quartier a un "aura" special . Quand a mon opinion sur la decandence des pays musulmans , c mon opinion!!! Je me demandes quelle est la tienne? ou tu penses que les pays musulmans ca va la vie, les droits de l'Homme, la democracie.....
Chacun son opinion donc....

???????????????????????? :blink: :blink: :blink:
j'ai repondu a ton message original qui blamait les oulemas pour les "decadences" des societes musulmanes (tes propres mots) , et je t'ai replique que justement ces societes sont en decadences car elle n'appliquent pas les regles de conduite de l'islam . Depuis quand devient-on une fille de joie a cause de la religion . Ton opinion est basee sur une tartufferie . :blink:

Charisme, si tu penses que l'Islam a civilise les "negres nus", t'as aucun respect pour ton Histoire, ta "race".
Je sais que tu essayes d'etre plus royaliste que les arabes, mais la mission civilisatrice des Arabes comme celle des Blancs, est un crime contre l'HUmanite. LEs arabes ont appportes l'esclavage dans nos contrees, et nos ancetres ont probablement fini ennuques dans kelkes harems Turks, Bon libre a toi d'avoir le cerveau lave de tout Arabocentrisme. Que veux tu la connaissace c pas donne a tout le monde, especiallement ceux qui veulent se limiter l'esprit en tombant d'admiration devant les Arabes.

:lol: :lol: :lol: :lol: :(( :(( :(( Tu m'as tellement fait rire que j'en ai pleure. Desaxee, une erudite ? hahahahaha t'as le sens de l'humour walahi. Desaxee, diintenu, wa cawrad dhor, wa sharaf, waa bin adam nimo . Notre prophete SAW, n'a pas envoye ses ambassadeurs aux quatres coins du monde pour tuer des gens sans merci et les rendre esclave et enfin pour les convertir a l'islam par le bout de l'epe . Il (SAW) est celui qui a delivre les esclaves (tu te souviens de l'histoire de Bilal RA, autres esclaves de son temps) , celui qui invitait a la religion par la misericorde et la tenacite. Le prophete etait un exemple a suivre. Il (SAW) n'avait point besoin de mener une croisade pour passer son message. Au contraire, il fut la cible de persecution, de complot , de jet de pierres, de menaces...et j'en passe

Faut savoir faire la nuance ma chere; faire porter aux musulmans les chapeaux des crimes de colons est d'une malhonnetete. Comme je te l'ai deja dit t'es capable de raconter du n'importe quoi rien que pour avoir le dernier mot. Quand tu ne sais pas, de grace, tais-toi !

Citation

Bien sur, et la loi qu'elle essaye de faire passer devant le parlement Hollandais pour foutre en taule, les parents exciseurs?

les parents exciseurs ? tu viens de l'inventer cette-la :lol: :lol: :lol:
Je te l'ai rappelle , noir sur blanc, que Hirsi s'attaquait aux violences conjugales et tout ce que t'arrive a dire est "les parents sont exciseurs "? non mais ... ca va pas chez toi ?

T'es un bon mouton de Panurge toi, t'as raison des fois ca repose les neurones.......

Je vois ton dernier recours c'est la grossierete. C'est normal puisque t'as rien a dire.
vas-y ! defonces-toi ! =D> Ca ne change rien au fait que tu sois aussi incoherente .
Bon je sais que t'as pas de vie et que tu squattes dans le forum mais j'ai un boulot a faire ici , ensuite j'irai au Blockbuster me louer des films a regarder avec MA FAMILLE que tu adores tant alors je dois y aller. Je t'apprendrai plus sur ta religion une autre fois :-) Promis ! Jure ! Crache !

0

#65 L'utilisateur est hors-ligne   Raage Icône

Groupe :
Membres
Inscrit :
10-février 06

Posté 11 février 2006 - 02:47

I totally agreed with you sis. She is mentally confused and dysfunctional.

Take at look at this -->

The right to offend.

The following is Ayaan Hirsi Ali's speech in Berlin yesterday:

The Right to Offend.

I am here to defend the right to offend.

It is my conviction that the vulnerable enterprise called democracy cannot exist without free exp​ression, particularly in the media. Journalists must not forgo the obligation of free speech, which people in other hemispheres are denied.

I am of the opinion that it was correct to publish the cartoons of Muhammad in Jyllands Posten and it was right to re-publish them in other papers across Europe.

Let me reprise the history of this affair. The author of a children’s book on the prophet Muhammad could find no illustrators for his book. He claimed that illustrators were censoring themselves for fear of violence by Muslims who claimed no-one, anywhere, should be allowed to depict the prophet. Jyllands Posten decided to investigate this. They -- rightly – felt that such self-censorship has far-reaching consequences for democracy.
It was their duty as journalists to solicit and publish drawings of the prophet Muhammad.

Shame on those papers and TV channels who lacked the courage to show their readers the caricatures in The Cartoon Affair. These intellectuals live off free speech but they accept censorship. They hide their mediocrity of mind behind noble-sounding terms such as ‘responsibility’ and ‘sensitivity’.

Shame on those politicians who stated that publishing and re-publishing the drawings was ‘unnecessary’, ‘insensitive’, ‘disrespectful’ and ‘wrong’. I am of the opinion that Prime Minister Anders Fogh Rasmussen of Denmark acted correctly when he refused to meet with representatives of tyrannical regimes who demanded from him that he limit the powers of the press. Today we should stand by him morally and materially. He is an example to all other European leaders. I wish my prime minister had Rasmussen’s guts.

Shame on those European companies in the Middle East that advertised “we are not Danish” or “we don’t sell Danish products”. This is cowardice. Nestle chocolates will never taste the same after this, will they? The EU member states should compensate Danish companies for the damage they have suffered from boycotts.

Liberty does not come cheap. A few million Euros is worth paying for the defence of free speech. If our governments neglect to help our Scandinavian friends then I hope citizens will organise a donation campaign for Danish companies.

We have been flooded with opinions on how tasteless and tactless the cartoons are -- views emphasising that the cartoons only led to violence and discord. What good has come of the cartoons, so many wonder loudly?
Well, publication of the cartoons confirmed that there is widespread fear among authors, filmmakers, cartoonists and journalists who wish to describe, analyse or criticise intolerant aspects of Islam all over Europe.

It has also revealed the presence of a considerable minority in Europe who do not understand or will not accept the workings of liberal democracy. These people – many of whom hold European citizenship – have campaigned for censorship, for boycotts, for violence, and for new laws to ban ‘Islamophobia’.

The cartoons revealed to the public eye that there are countries willing to violate diplomatic rules for political expediency. Evil governments like Saudi Arabia stage “grassroots” movements to boycott Danish milk and yoghurt, while they would mercilessly crash a grassroots movement fighting for the right to vote.

Today I am here to defend the right to offend within the bounds of the law. You may wonder: why Berlin? And why me?

Berlin is rich in the history of ideological challenges to the open society. This is the city where a wall kept people within the boundaries of the Communist state. It was the city which focalized the battle for the hearts and minds of citizens. Defenders of the open society educated people in the shortcomings of Communism. The work of Marx was discussed in universities, in op-ed pages and in schools. Dissidents who escaped from the East could write, make films, cartoons and use their creativity to persuade those in the West that Communism was far from paradise on earth.

Despite the self-censorship of many in the West, who idealised and defended Communism, and the brutal censorship of the East, that battle was won.

Today, the open society is challenged by Islamism, ascribed to a man named Muhammad Abdullah who lived in the seventh century, and who is regarded as a prophet. Many Muslims are peaceful people; not all are fanatics. As far as I am concerned they have every right to be faithful to their convictions. But within Islam exists a hard-line Islamist movement that rejects democratic freedoms and wants to destroy them. These Islamists seek to convince other Muslims that their way of life is the best. But when opponents of Islamism try to expose the fallacies in the teachings of Muhammad then they are accused of being offensive, blasphemous, socially irresponsible – even Islamophobic or racist.

The issue is not about race, colour or heritage. It is a conflict of ideas, which transcend borders and races.
Why me? I am a dissident, like those from the Eastern side of this city who defected to the West. I too defected to the West. I was born in Somalia, and grew up in Saudi Arabic and Kenya. I used to be faithful to the guidelines laid down by the prophet Muhammad. Like the thousands demonstrating against the Danish drawings, I used to hold the view that Muhammad was perfect -- the only source of, and indeed, the criterion between good and bad. In 1989 when Khomeini called for Salman Rushdie to be killed for insulting Muhammad, I thought he was right. Now I don’t.
I think that the prophet was wrong to have placed himself and his ideas above critical thought.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have subordinated women to men.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have decreed that gays be murdered.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have said that apostates must be killed.
He was wrong in saying that adulterers should be flogged and stoned, and the hands of thieves should be cut off.
He was wrong in saying that those who die in the cause of Allah will be rewarded with paradise.
He was wrong in claiming that a proper society could be built only on his ideas.
The prophet did and said good things. He encouraged charity to others. But I wish to defend the position that he was also disrespectful and insensitive to those who disagreed with him.
I think it is right to make critical drawings and films of Muhammad. It is necessary to write books on him in order to educate ordinary citizens on Muhammad.

I do not seek to offend religious sentiment, but I will not submit to tyranny. Demanding that people who do not accept Muhammad’s teachings should refrain from drawing him is not a request for respect but a demand for submission.

I am not the only dissident in Islam. There are more like me here in the West. If they have no bodyguards they work under false identities to protect themselves from harm. But there are also others who refuse to conform: in Teheran, in Doha and Riyadh, in Amman and Cairo, in Khartoum and in Mogadishu, in Lahore and in Kabul.

The dissidents of Islamism, like the dissidents of communism, don’t have nuclear bombs or any other weapons. We have no money from oil like the Saudis. We will not burn embassies and flags. We refuse to get carried away in a frenzy of collective violence. In number we are too small and too scattered to become a collective of anything. In electoral terms here in the west we are practically useless.

All we have are our thoughts; and all we ask is a fair chance to express them. Our opponents will use force to silence us. They will use manipulation; they will claim they are mortally offended. They will claim we are mentally unstable and should not be taken seriously. The defenders of Communism, too, used these methods.

Berlin is a city of optimism. Communism failed. The wall was broken down. Things may seem difficult and confusing today. But I am optimistic that the virtual wall, between lovers of liberty and those who succumb to the seduction and safety of totalitarian ideas will also, one day, come down.

Berlin, 9.02.06

Ayaan Hirsi Ali

deWinter at 10. February 2006, 10:21 CET
The Free West's Weblog | 125 comments on this | 1 trackback | Permalink
0

#66 L'utilisateur est hors-ligne   amirouche Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
28-mars 05
Interests:
DIEU BENISSE LA POP ANGLAISE, THANKS GOD.<br /><br />heureux soit les feles qui ecoutent cette bonne musique.

Posté 11 février 2006 - 11:17

Voir le messageRaage, le Saturday 11 February 2006, 0:47, dit :

I totally agreed with you sis. She is mentally confused and dysfunctional.

Take at look at this -->

The right to offend.

The following is Ayaan Hirsi Ali's speech in Berlin yesterday:

The Right to Offend.

I am here to defend the right to offend.

It is my conviction that the vulnerable enterprise called democracy cannot exist without free exp​ression, particularly in the media. Journalists must not forgo the obligation of free speech, which people in other hemispheres are denied.

I am of the opinion that it was correct to publish the cartoons of Muhammad in Jyllands Posten and it was right to re-publish them in other papers across Europe.

Let me reprise the history of this affair. The author of a children’s book on the prophet Muhammad could find no illustrators for his book. He claimed that illustrators were censoring themselves for fear of violence by Muslims who claimed no-one, anywhere, should be allowed to depict the prophet. Jyllands Posten decided to investigate this. They -- rightly – felt that such self-censorship has far-reaching consequences for democracy.
It was their duty as journalists to solicit and publish drawings of the prophet Muhammad.

Shame on those papers and TV channels who lacked the courage to show their readers the caricatures in The Cartoon Affair. These intellectuals live off free speech but they accept censorship. They hide their mediocrity of mind behind noble-sounding terms such as ‘responsibility’ and ‘sensitivity’.

Shame on those politicians who stated that publishing and re-publishing the drawings was ‘unnecessary’, ‘insensitive’, ‘disrespectful’ and ‘wrong’. I am of the opinion that Prime Minister Anders Fogh Rasmussen of Denmark acted correctly when he refused to meet with representatives of tyrannical regimes who demanded from him that he limit the powers of the press. Today we should stand by him morally and materially. He is an example to all other European leaders. I wish my prime minister had Rasmussen’s guts.

Shame on those European companies in the Middle East that advertised “we are not Danish” or “we don’t sell Danish products”. This is cowardice. Nestle chocolates will never taste the same after this, will they? The EU member states should compensate Danish companies for the damage they have suffered from boycotts.

Liberty does not come cheap. A few million Euros is worth paying for the defence of free speech. If our governments neglect to help our Scandinavian friends then I hope citizens will organise a donation campaign for Danish companies.

We have been flooded with opinions on how tasteless and tactless the cartoons are -- views emphasising that the cartoons only led to violence and discord. What good has come of the cartoons, so many wonder loudly?
Well, publication of the cartoons confirmed that there is widespread fear among authors, filmmakers, cartoonists and journalists who wish to describe, analyse or criticise intolerant aspects of Islam all over Europe.

It has also revealed the presence of a considerable minority in Europe who do not understand or will not accept the workings of liberal democracy. These people – many of whom hold European citizenship – have campaigned for censorship, for boycotts, for violence, and for new laws to ban ‘Islamophobia’.

The cartoons revealed to the public eye that there are countries willing to violate diplomatic rules for political expediency. Evil governments like Saudi Arabia stage “grassroots” movements to boycott Danish milk and yoghurt, while they would mercilessly crash a grassroots movement fighting for the right to vote.

Today I am here to defend the right to offend within the bounds of the law. You may wonder: why Berlin? And why me?

Berlin is rich in the history of ideological challenges to the open society. This is the city where a wall kept people within the boundaries of the Communist state. It was the city which focalized the battle for the hearts and minds of citizens. Defenders of the open society educated people in the shortcomings of Communism. The work of Marx was discussed in universities, in op-ed pages and in schools. Dissidents who escaped from the East could write, make films, cartoons and use their creativity to persuade those in the West that Communism was far from paradise on earth.

Despite the self-censorship of many in the West, who idealised and defended Communism, and the brutal censorship of the East, that battle was won.

Today, the open society is challenged by Islamism, ascribed to a man named Muhammad Abdullah who lived in the seventh century, and who is regarded as a prophet. Many Muslims are peaceful people; not all are fanatics. As far as I am concerned they have every right to be faithful to their convictions. But within Islam exists a hard-line Islamist movement that rejects democratic freedoms and wants to destroy them. These Islamists seek to convince other Muslims that their way of life is the best. But when opponents of Islamism try to expose the fallacies in the teachings of Muhammad then they are accused of being offensive, blasphemous, socially irresponsible – even Islamophobic or racist.

The issue is not about race, colour or heritage. It is a conflict of ideas, which transcend borders and races.
Why me? I am a dissident, like those from the Eastern side of this city who defected to the West. I too defected to the West. I was born in Somalia, and grew up in Saudi Arabic and Kenya. I used to be faithful to the guidelines laid down by the prophet Muhammad. Like the thousands demonstrating against the Danish drawings, I used to hold the view that Muhammad was perfect -- the only source of, and indeed, the criterion between good and bad. In 1989 when Khomeini called for Salman Rushdie to be killed for insulting Muhammad, I thought he was right. Now I don’t.
I think that the prophet was wrong to have placed himself and his ideas above critical thought.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have subordinated women to men.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have decreed that gays be murdered.
I think that the prophet Muhammad was wrong to have said that apostates must be killed.
He was wrong in saying that adulterers should be flogged and stoned, and the hands of thieves should be cut off.
He was wrong in saying that those who die in the cause of Allah will be rewarded with paradise.
He was wrong in claiming that a proper society could be built only on his ideas.
The prophet did and said good things. He encouraged charity to others. But I wish to defend the position that he was also disrespectful and insensitive to those who disagreed with him.
I think it is right to make critical drawings and films of Muhammad. It is necessary to write books on him in order to educate ordinary citizens on Muhammad.

I do not seek to offend religious sentiment, but I will not submit to tyranny. Demanding that people who do not accept Muhammad’s teachings should refrain from drawing him is not a request for respect but a demand for submission.

I am not the only dissident in Islam. There are more like me here in the West. If they have no bodyguards they work under false identities to protect themselves from harm. But there are also others who refuse to conform: in Teheran, in Doha and Riyadh, in Amman and Cairo, in Khartoum and in Mogadishu, in Lahore and in Kabul.

The dissidents of Islamism, like the dissidents of communism, don’t have nuclear bombs or any other weapons. We have no money from oil like the Saudis. We will not burn embassies and flags. We refuse to get carried away in a frenzy of collective violence. In number we are too small and too scattered to become a collective of anything. In electoral terms here in the west we are practically useless.

All we have are our thoughts; and all we ask is a fair chance to express them. Our opponents will use force to silence us. They will use manipulation; they will claim they are mortally offended. They will claim we are mentally unstable and should not be taken seriously. The defenders of Communism, too, used these methods.

Berlin is a city of optimism. Communism failed. The wall was broken down. Things may seem difficult and confusing today. But I am optimistic that the virtual wall, between lovers of liberty and those who succumb to the seduction and safety of totalitarian ideas will also, one day, come down.

Berlin, 9.02.06

Ayaan Hirsi Ali

deWinter at 10. February 2006, 10:21 CET
The Free West's Weblog | 125 comments on this | 1 trackback | Permalink

je vois que ayaan hirsi dechaine les passions ici, un jour en promenant je rentre ds une fnac et je flane a travers les rayons. que vois je! un rayon rempli de ces bouquins ecris par des somaliennes ou magrebines de toute sortes... alors les titres sont : l enfer de la tournante, mariee de force , echappee d un harem ect ect ... mais qu'est il arrive aux femmes musulmanes. ok! les hommes font la loi au bled, ils se servent de la religion pour dominer la femme , on connait la chanson, ah! j oubliais , il ya aussi les traditions et ces stupides coutumes qui empechent a la femme comme a lhomme de s epanouir. je ne veux pas dire pas la, qu 'il fo renier ses racines mais qu 'il faut les faire evoluer et sortir de son trou. je suis loin d'etre une bonne musulmane vu que je ne pratique rien de ce qui est demande. mais qu on s'en prenne a l'islam a tord et a travers cela je ne l accepte pas. a qui la faute si les femmes souffrent , a la religion ou aux hommes???
et beaucoup de ces femmes auteurs des torchons aux idees nauseabondes qu'elles vehiculent se trompent de combat en stigmatisant tt le tps la religion... de plus, pourquoi viennent elles se plaindre en occident? pourquoi ne restent-elles pas chez elles et mener ce combat la bas? pourquoi exposer ce probleme aux occidentaux qui ne comprennent rien de rien a nos mode vie? pourquoi ne pas traiter le probleme a la racine? pourquoi ne pas evoluer depuis son pays? pourquoi tant de questions ke je pose et auxquelles je n'aurai jamais de reponse...
:angry:
..."le subjonctif est le mode du doute et de l esperance. le subjonctif est le mode de l amour"...Erik Orsena

..." pourquoi t'as pas fait la vaisselle?" ..." des que j'ai fini mon cours de sophisme, non seulement tu seras convaincue que je l'ai faite, mais en plus, tu seras persuadée que c'est à ton tour de la faire." Charb

absolument fane de LIYA KEBEDE<<>>>>
0

#67 L'utilisateur est hors-ligne   domi Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
15-juillet 03

Posté 12 février 2006 - 01:11

Voir le messageamirouche, le Saturday 11 February 2006, 21:17, dit :

de plus, pourquoi viennent elles se plaindre en occident? pourquoi ne restent-elles pas chez elles et mener ce combat la bas?

que serait il arrivé à Ayaan Hirsi Ali en somalie?
enfin ,je me comprends..

Achetez en ,sinon on n'en vendra pas.

Quand ceux du bas regardent en haut , ils ne voient que des trous du cul . ...

Je ne crois pas en Dieu mais Dieu croit en moi

Si quelquefois tu te sens petit, inutile, démoralisé ou dépressif, n'oublie jamais que tu as été un jour le plus rapide et le meilleur spermatozoïde de ta bande... C'est toi, le grand gagnant !

Mon grand père "bouffait du curé", je "boufferai de l'imam' s'il le faut.
0

#68 L'utilisateur est hors-ligne   Desaxee Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
11-mai 03

Posté 12 février 2006 - 02:39

Voir le messageamirouche, le Saturday 11 February 2006, 22:17, dit :

de plus, pourquoi viennent elles se plaindre en occident? pourquoi ne restent-elles pas chez elles et mener ce combat la bas? pourquoi exposer ce probleme aux occidentaux qui ne comprennent rien de rien a nos mode vie? pourquoi ne pas traiter le probleme a la racine? pourquoi ne pas evoluer depuis son pays? pourquoi tant de questions ke je pose et auxquelles je n'aurai jamais de reponse...

1: elles vivent deja en Occident la plupart nee en Occident
2: elles vont se faire tuer dans les pays de leurs parents

Des reponses que t'aurait pu trouver toi-meme
0

#69 L'utilisateur est hors-ligne   Black-Mamba Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
21-janvier 06

Posté 12 février 2006 - 08:14

Ayan Hirsi for me is just an attention seeking creature !!
1- If love is blind, why is lingerie so popular?

2- People who think they know everything are particularly entertaining to those of us who really do.
0

#70 L'utilisateur est hors-ligne   amirouche Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
28-mars 05
Interests:
DIEU BENISSE LA POP ANGLAISE, THANKS GOD.<br /><br />heureux soit les feles qui ecoutent cette bonne musique.

Posté 12 février 2006 - 12:26

Voir le messageDesaxee, le Sunday 12 February 2006, 0:39, dit :

Voir le messageamirouche, le Saturday 11 February 2006, 22:17, dit :

de plus, pourquoi viennent elles se plaindre en occident? pourquoi ne restent-elles pas chez elles et mener ce combat la bas? pourquoi exposer ce probleme aux occidentaux qui ne comprennent rien de rien a nos mode vie? pourquoi ne pas traiter le probleme a la racine? pourquoi ne pas evoluer depuis son pays? pourquoi tant de questions ke je pose et auxquelles je n'aurai jamais de reponse...

1: elles vivent deja en Occident la plupart nee en Occident
2: elles vont se faire tuer dans les pays de leurs parents

Des reponses que t'aurait pu trouver toi-meme

eh bien non desaxee, je trouve deja que ta reponse reflete nettement ta notion du mot liberte.
de plus, ces femmes a qui je fais allusions ne sont pas toute s nees en occidents comme tu le pretends,
certaines ont fuit leur pays pour divers raisons. tu me dis que si elles la remenent , elles vont se faire zigouiller. eh bien pourquoi pas, leur mort ne sera que plus honorable et peut etre incitera d autres....,
la liberte n'est gratuite. soit il faut se battre pour elle soit il faut capituler et vivre ds la frustration tte sa vie.
je comprends pourquoi certains fancais disent que les tiers mondistes ne comprennent rien a la democratie et que des qu ils viennent en europe la liberte au sens le plus large du terme les depasse, que ces gens ne peuvent pas s'integrer avec leurs handicapes ect ect. je pense que ces francais en raison quelque part , apprennons ce qu'est la liberte ses inconvenients et ses avantages et parfois mm ses derives. sommes nous destines a errer comme des fantomes de pays en pays? n'avons nous pas un minimum d amour propre et de patriotisme pour notre point de repere? le seul point ou on nous jamais sale etranger ou etrangere . en ce qui concerne ces femmes, je pense qu'il y a d autres moyens de faire changer les choses , en tout ca c est pas venir en europe et raconter du deja vu que le monde bougera d un iota. personnellement, je m'en fous de celles qui vivent en europe, moi je suis plus sensible a la situation de mes soeurs du bled. et si ayaan hirsi veut faire keleke choses pour ses 'compatriotes hollandaises' tant mieux pour elle, toutefois qu elle arrete de s en prendre a l'islam a tord et a travers et qu 'elle se bat sur d autres tableaux que celui de la religion.
..."le subjonctif est le mode du doute et de l esperance. le subjonctif est le mode de l amour"...Erik Orsena

..." pourquoi t'as pas fait la vaisselle?" ..." des que j'ai fini mon cours de sophisme, non seulement tu seras convaincue que je l'ai faite, mais en plus, tu seras persuadée que c'est à ton tour de la faire." Charb

absolument fane de LIYA KEBEDE<<>>>>
0

#71 L'utilisateur est hors-ligne   bounty Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
23-août 04

Posté 12 février 2006 - 02:17

personnellement, je m'en fous de celles qui vivent en europe.

amirouche

les féministes européennes se sont battues pour avoir droit d'etre égal de l'homme....

certaine femme occidentale on meme prie le pouvoir sur l'homme.

elles se sont émanciper de la tutuel des hommes...

cette liberté fait peur a tous ,alors comme Ayaan Hirsi Ali

certaines femmes cherchent des réponses

doivent elles adoptées cette notion d'égalités des sexes,et cracher dans

la soupe de leurs pays d'origine.

ou adopter un compromis qui satisfait a la fois l'homme musulman

et sa vie occidentale...........

alors plus il auras de livre plus on aura des solutions différentes.

B)
0

#72 L'utilisateur est hors-ligne   Lola Icône

• Membre
  • Pip
Groupe :
Membres
Inscrit :
21-mars 05

Posté 13 février 2006 - 02:30

Citation

cette liberté fait peur a tous ,alors comme Ayaan Hirsi Ali

certaines femmes cherchent des réponses

Have u seen the interview that she gave to ABC............She just justified herself that she wants to play with fire!!!!!!!!!

SHe is not helping anyone or herself in the matter...........what on earth make her think that the Coran should comply with democracy!.....

she should smart up instead of making fool of herself in from of the whole wild world!
0

#73 L'utilisateur est hors-ligne   ayana Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
08-octobre 05

Icône du message  Posté 21 février 2006 - 03:48

. de plus, pourquoi viennent elles se plaindre en occident? pourquoi ne restent-elles pas chez elles et mener ce combat la bas? pourquoi exposer ce probleme aux occidentaux qui ne comprennent rien de rien a nos mode vie? pourquoi ne pas traiter le probleme a la racine? pourquoi ne pas evoluer depuis son pays? pourquoi tant de questions ke je pose et auxquelles je n'aurai jamais de reponse...

C est vrai qu à la Fnac le rayon ou l on trouve le plus de bouquins sur la Somalie : c' est le rayon Femme en danger :lol:

Ayaan HIRSI , Otokore ,Dirie ,voire Nura abdi sont des européennes (Nura abdi ,squattant les discotheques et sortant avec des blancs aimants les africaines "hautaines", est limite la plus hypocrite de toutes !)

Comment combattre l excision en Somalie ? MISSION PLUS QU IMPOSSIBLE §

Ecrire un livre sur l excision en Occident est inutile ....pour eradiquer cette barbarie bien de chez nous
IL faudrait que la diaspora fasse tout simplement du chantage :ne rien donner aux supporteurs du rasoir et fil à coudre ( vu leurs nombre ! on y gagne financierement :P )
et recompenser les tantes qui refusent de torturer leurs filles........
The moment we begin to fear the opinions of others and hesitate to tell the truth that is in us, and from motives of policy are silent when we should speak, the divine floods of light and life no longer flow into our souls."
- Elizabeth Cady Stanton
0

#74 L'utilisateur est hors-ligne   Desaxee Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
11-mai 03

Posté 21 février 2006 - 04:14

Voir le messageayana, le Tuesday 21 February 2006, 14:48, dit :

(Nura abdi ,squattant les discotheques et sortant avec des blancs aimants les africaines "hautaines", est limite la plus hypocrite de toutes !)

Ayanna stp walaal, pas de gossip, eviton de parler de la vie privee des autres, c'est haraam.
0

#75 L'utilisateur est hors-ligne   ayana Icône

• Membre Avancé
  • PipPip
Groupe :
Membres
Inscrit :
08-octobre 05

Icône du message  Posté 04 mars 2006 - 02:08

Voir le messageDesaxee, le Tuesday 21 February 2006, 14:14, dit :

Voir le messageayana, le Tuesday 21 February 2006, 14:48, dit :

(Nura abdi ,squattant les discotheques et sortant avec des blancs aimants les africaines "hautaines", est limite la plus hypocrite de toutes !)

Ayanna stp walaal, pas de gossip, eviton de parler de la vie privee des autres, c'est haraam.

Desaxée ,

Elle a publié une biographie ..............Elle participe du meme delire qu 'Otokoré et cie
Elles donnent le baton pour se faire battre, Qu' elles vivent leurs vies merde !

ps: Tu peux m' accuser de tous mais pas ça :) ......Moi ,une commere :lol:
The moment we begin to fear the opinions of others and hesitate to tell the truth that is in us, and from motives of policy are silent when we should speak, the divine floods of light and life no longer flow into our souls."
- Elizabeth Cady Stanton
0

Partager ce sujet :

• (6 Pages)
  • +
  • « Première
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6